Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

Η παρουσία των δύο φύλων στη διαφήμιση - Αρώματα


Περιγραφή του διαφημιζόμενου προϊόντος
Ο δημιουργός του αρώματος, θέλοντας να εντυπωσιάσει για άλλη μια φορά το καταναλωτικό κοινό, κατασκευάζει ένα νέο άρωμα. Το άρωμα βρίσκεται μέσα σε ένα ροζ μπουκάλι, μοντέρνο, σχεδιασμένο με κλασικές πινελιές. Είναι κομψό και πολυτελές, για τη μοντέρνα γυναίκα που έχει αυτοπεποίθηση. Έχει, επίσης, ένα πλούσιο μείγμα από φράουλα.

Αναφορά στο θέμα της διαφήμισης
Η διαφήμιση  θέλει να δείξει πώς μια γυναίκα μπορεί να νιώσει σίγουρη για τον εαυτό της, στην προσπάθειά της να κερδίσει το ενδιαφέρον ενός άντρα, φορώντας ένα άρωμα που την αντιπροσωπεύει πλήρως. Επίσης, τονίζει το σημαντικό ρόλο που παίζει το άρωμα στην προσωπική σχέση ενός άνδρα και μιας γυναίκας. Φορώντας το κατάλληλο άρωμα, τόσο ένας άντρας όσο και μια γυναίκα έχουν το ίδιο επιθυμητό αποτέλεσμα στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν ο ένας τον άλλο!

Περιγραφή του χώρου στον οποίο εκτυλίσσεται η διαφήμιση
Το σκηνικό της διαφήμισης εκτυλίσσεται σε δύο χώρους.
α. Μέσα σε ένα πολύ ρομαντικό και ιδανικά διαμορφωμένο χώρο ενός σπιτιού και
β. Σε ένα πολύ όμορφο πάρκο.

Ο χώρος του σπιτιού που χρησιμοποιείται είναι φτιαγμένος με πολύ γούστο και μεράκι. Τα απαλά γήινα χρώματα που κυριαρχούν στο δωμάτιο, τα λιτά έπιπλα, τα λουλούδια στο βάζο δημιουργούν την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ένα οικείο περιβάλλον.
Οι εικόνες στο πάρκο δίνουν μια άλλη έμφαση στο όλο σκηνικό. Τονίζουν το σημαντικό ρόλο που παίζει ο ρομαντισμός στη σχέση δύο φύλων. Οι ρυθμοί της ζωής μας είναι τόσο έντονοι που δε μας αφήνουν να απολαύσουμε τέτοιες στιγμές, που όλοι μας έχουμε ανάγκη.
Αναφορά στα χαρακτηριστικά του ανδρικού ρόλου
Ο άντρας που συμμετέχει στη διαφήμιση είναι νεαρός, ηλικίας 25 χρονών περίπου, αρκετά εμφανίσιμος, χαμηλών τόνων,  τρυφερός, όχι πολύ εκδηλωτικός, ρομαντικός, από τους άντρες που περιμένουν να κάνει η γυναίκα το πρώτο βήμα.
Αυτό που ξέρει καλά είναι να βρίσκει τρόπο να τραβήξει μια γυναίκα κοντά του με μια κίνηση, όπως για παράδειγμα να στείλει ένα ωραίο μπουκέτο λουλούδια. Αυτό θα έκανε την κοπέλα να τρέξει κοντά του.


Αναφορά στα χαρακτηριστικά του γυναικείου ρόλου
Η διαφήμιση επιστρατεύει μια όμορφη, πολύ γοητευτική γυναίκα μικρής ηλικίας 23-24, καλομακιγιαρισμένη, καλοχτενισμένη, με θαυμάσιες αναλογίες και με αφοπλιστικό χαμόγελο. Μια γυναίκα, που ο ρόλος της δεν έχει καμιά σχέση με αυτόν της νοικοκυράς, της μητέρας και της συζύγου. Είναι μια γυναίκα ανεξάρτητη, που ασχολείται κυρίως με την εξωτερική της εμφάνιση, ένας τύπος γυναίκας που θέλει να βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής.
Δίνει έμφαση στη θηλυκή της πλευρά και κάνει τα πάντα για να αρέσει. Αυτό φαίνεται από την πλούσια γκαρνταρόμπα της, την οποία εικάζουμε πως διαθέτει από το προσεγμένο, με πολύ γούστο ντύσιμό της. Τελευταία πινελιά στην εμφάνισή της είναι το άρωμά της. Τώρα, νιώθει πιο σίγουρη για το αποτέλεσμα της συνάντησης. Είναι τόσο σίγουρη για τον εαυτό της, ώστε εκείνη μπορεί πια να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη σχέση της με το νεαρό. Να τον οδηγεί εκεί που θέλει εκείνη, με σκοπό να περάσουν αξέχαστες στιγμές. Αργότερα, καθώς αναπολεί τις όμορφες ερωτικές στιγμές που έζησε με το νεαρό, δε μπορεί να κρύψει την απέραντη ευχαρίστηση που νιώθει.

Εντοπισμός των πιθανών γυναικείων και ανδρικών επαγγελματικών ρόλων.
Όσον αφορά τον άνδρα, αν κρίνουμε από την εξωτερική του εμφάνιση, τη σωματική του διάπλαση (που συμβολίζουν την ανωτερότητά του) μας δείχνουν ότι οι επαγγελματικές του δραστηριότητες ίσως έχουν σχέση με την πολιτική, τις επιχειρήσεις ή τις επιστήμες.
Αν υποθέσουμε ότι έχει σχέση με τις επιχειρήσεις, σίγουρα μπορεί να έχει σχέση και με τη διαφήμιση. Χωρίς τη διαφήμιση δε μπορεί να ευδοκιμήσει μια επιχείρηση.

Πιθανό επάγγελμα, που μπορεί να ασκεί η γυναίκα της διαφήμισης, είναι μοντέλο. Αυτό φαίνεται καθαρά από την όλη εμφάνισή της γενικά. Απ' τις θαυμάσιες αναλογίες του σώματός της και το όμορφο πρόσωπό της.
Η διαφήμιση επιστρατεύει γοητευτικές γυναίκες που θα τραβήξουν τα βλέμματα, θα αιχμαλωτίσουν την προσοχή για κάποια, ενδεχομένως, ενδιαφέρουσα και αποκαλυπτική συνέχεια, εξασφαλίζοντας έτσι απόλυτη συμμετοχή στο μήνυμα που θέλει να δώσει.

Εντοπισμός μηνυμάτων
Τα μηνύματα είναι πολλά, όπως, για παράδειγμα, “όλες οι γυναίκες θέλουν να είναι όμορφες και, επομένως, όλες δικαιούνται το ίδιο μερίδιο στα καλλυντικά και τη μόδα”.

Η διαφήμιση ωθεί σε υπερκαταναλωτισμό, ο οποίος προτείνεται ως διέξοδος, σε μια προσπάθεια να ξεπεράσει κάποιος ένα αίσθημα απογοήτευσης. Στοχεύει να λειτουργήσει ως μέσο  «χαλάρωσης» από το άγχος της καθημερινότητας. Βέβαια, όλα αυτά αποσκοπούν σε ένα και μοναδικό στόχο: περισσότερα κέρδη.

Κρίσεις-παρατηρήσεις
Αντί, λοιπόν, να σπαταλούμε άσκοπα χρόνο και χρήματα, για να γίνουμε όπως τα πρόσωπα των διαφημίσεων, ας ψάξουμε να βρούμε την ουσία της ζωής και να αντλήσουμε την ευτυχία από άλλα πράγματα. Να καλλιεργούμε τον εαυτό μας και να δημιουργούμε αληθινές, γνήσιες σχέσεις.